ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 & ISO/IEC 27001 certified

Modernizarea serviciilor guvernamentale - servicii eficiente, calitative și accesibile cetățenilor

2018-01-22   Accesări: 494  Vizitatori unici: 307

La 18 ianuarie 2018, Guvernul Republicii Moldova, în parteneriat cu Grupul Banca Mondială, au lansat Proiectul „Modernizarea serviciilor guvernamentale”, care va fi implementat de Cancelaria de Stat, în comun cu Centrul de Guvernare Electronică.

Proiectul își propune să îmbunătățească accesul, eficiența și calitatea livrării serviciilor guvernamentale prin eliminarea serviciilor depășite, diversificarea canalelor de prestare, digitizarea proceselor relevante, reducerea numărului de documente și de vizite necesare.  Cetățenii vor solicita o bună parte din servicii doar cu buletinul, datorită schimbului electronic de date între instituții, durata prestării serviciilor va fi redusă semnificativ, iar nivelul de satisfacție al cetățenilor de calitatea și accesibilitatea serviciilor va crește.

În cadrul evenimentului, Prim-ministru, Pavel Filip a venit cu un îndemn către autorități să modernizeze serviciile publice și modalitatea de prestare a acestora, orientându-se pe necesitățile cetățenilor.

”Cetățenii trebuie să aibă confortul necesar atunci când solicită servicii publice. Metodele vechi de comunicare și schimb de date nu mai sunt actuale în epoca informațională. Guvernarea electronică înseamnă schimbarea modalității de guvernare de pe verticală pe orizontală”, a declarat Prim-ministrul Pavel Filip.

Cel puțin 80 de Centre Universale de Prestare Servicii (CUPS) lansate în întreaga țară, minimum 21 de servicii supuse reingineriei, dintre care minimum 15 servicii digitizate, 5 scenarii de viață sensibile la incluziunea socială și dimensiunea de gen implementate, Centrul unic de apel creat, funcționari instruiți în reingineria și prestarea serviciilor centrate pe cetățean, sunt doar câteva dintre rezultatele prevăzute.

În realizarea proiectului, se va pune accent pe incluziunea socială și co-creare: accesibilitatea serviciilor pentru toate categoriile sociale, inclusiv persoanele cu necesități speciale; aplicarea abordării inovative centrate pe cetățean, prin consultarea acestora la diverse etape de modernizare, colectarea opiniilor beneficiarilor, evaluarea serviciilor și instituțiilor publice de către cetățeni.

“Proiectul Modernizarea serviciilor guvernamentale va îmbunătăți calitatea și accesul la serviciile publice. Considerăm că acest proiect va soluționa, de asemenea, problemele de guvernanță și va  contribui la creșterea nivelului de încredere al populației în instituțiile publice”, a subliniat Anna Akhalkatsi, director pentru Moldova, Banca Mondială.

Reamintim că, săptămâna trecută, Guvernul a aprobat proiectul de lege privind ratificarea Acordului de finanțare dintre Republica Moldova și Asociația Internațională pentru Dezvoltare și a Acordului de împrumut cu Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare. Proiectul „Modernizarea serviciilor guvernamentale”  va fi implementat în perioada 2018-2022 și are prevăzut un buget de 22,4 milioane de dolari.

 

 

Categoria: Evenimente Cuvinte-cheie: servicii electronice, Guvernul RM, Banca Mondiala
Ultima actualizare:  22-01-2018 08:50:43
Sursa:   egov.md

 
0