ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 & ISO/IEC 27001 certified

Fiscul a lansat registrul electronic al cererilor şi deciziilor privind restituirea TVA

2013-08-13


Astăzi, 13 august, Inspectoratul Fiscal Principal de Stat a lansat un nou produs electronic, sistemul informaţional automatizat „Registrul electronic a cererilor şi deciziilor privind restituirea TVA”. Acest serviciu are drept scop evidenţa cererilor şi deciziilor de restituire şi monitorizare a termenilor de soluţionare a acestora, notează UNIMEDIA.

În cadrul conferinţei de presă, şeful IFPS Ion Prisăcaru a menţionat că acest sistem a fost creat pentru a se asigura o evidenţă cât mai eficace a procesului de procesare a cererilor de restituire TVA, totodată având posibilitatea de a genera rapoarte de totalizare şi statistice privind restituirea TVA. Aceasta presupune că se vor exclude în totalitate cazurile în care cererile de restituire a TVA erau ascunse şi uitate în sertar, undeva, la vreo structură a SFS, ceea ce oferea posibilitatea pentru acţiuni de corupere şi mituire.

Noul serviciu va permite ca reprezentanții IFPS să monitorizeze în regim on-line când a fost depusă cererea de restituire a TVA şi la ce etapă se află acţiunea, dacă va fi efectuat, de către SFS, un control de rigoare, sau cererea se acceptă fără de verificări suplimentare. În maxim o lună de acest serviciu vor beneficia toţi contribuabilii.

În acelaşi context, Administratorul IS „Fiscservinform”, Vitalie Coceban, a specificat că prin lansarea noului serviciu electronic, IFPS va face mai eficientă deservirea contribuabililor, va asigura perfecţionarea permanentă a procedurilor de administrare fiscală, va lărgi spectrul de servicii şi va spori calitatea lor, iar toate acestea vor asigura creşterea considerabilă şi permanentă a volumelor colectărilor la bugetele de toate nivelurile.

Pe parcursul ultimilor două luni au fost lansate mai multe servicii electronice, precum „Verificarea bonului de casă emis de maşina de casă şi control de la unitatea de schimb valutar”, care este accesibil pe portalul serviciilor fiscale electronice, a serviciului „Comanda on-line a formularelor tipizate de documente primare cu regim special”. Iar începând de astăzi, Serviciul Fiscal de stat invită deja contribuabilii interesați să se înregistreze pentru testarea unui nou serviciu electronic - „e-Factura”.

Sursa: UNIMEDIA

Categoria: Noutăţi TIC în Republica Moldova Cuvinte-cheie: e-servicii, on-line, servicii electronice
Ultima actualizare:  14-08-2013 09:12:12
Sursa: