ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 & ISO/IEC 27001 certified

BATI și Gemius au lansat site-ul ranking.md

2012-06-19

Biroul de Audit al Tirajelor și Internetului (BATI) și compania Gemius propun urmărirea tendinţelor Internetului pe piaţa din Republica Moldova, folosind noul serviciu gemiusRanking.

Dominaţia Google Chrome, popularitatea excepţională a Huawei, mai mult de 50% din trafic provenind de la dispozitivele mobile Apple – acestea reprezintă rezultatele cheie ale analizei pieţei de Internet din Republica Moldova, furnizate prin noua pagină de Internet ranking.md.

Datele colectate pe ranking.md constituie o parte a SMTAI (Studiul de Masurare a Traficului si Audientei pe Internet), implementat de BATI prin subcontractarea Gemius (compania a fost selectată de asociatia industriei, BATI, ca furnizor oficial de măsurători ale audienţei online, la nivel naţional).

Există un lider de necontestat, având o poziţie extrem de puternică pe piaţa moldovenească de browsere de Internet. Locul întâi este ocupat de browserul celor de la Google, introdus pe plan internaţional în anul 2008 şi care, de atunci, îşi îmbunătăţeşte în mod dinamic poziţia pe piaţă, la nivel global. Cota paginilor vizualizate prin Chrome în Republica Moldova este remarcabilă (peste 68%, conform studiului gemiusTraffic pentru luna mai 2012), ceea ce îi conferă un avantaj de aproximativ 45 pp faţă de al doilea clasat, Mozilla Firefox.

Piaţa mobilă din Republica Moldova este în multe privinţe comparabilă cu cea din celelalte ţări prezente în cadrul serviciului gemiusRanking. Apple este în prezent marca cea mai des folosită de către utilizatorii moldoveni de Internet. Conform studiului gemiusTraffic pentru luna mai 2012, mai mult de fiecare a doua pagină vizualizată pe mobil din ţară provine de la un dispozitiv Apple, ceea ce constituie un rezultat impresionant în comparaţie cu procentul de 16% generat de Nokia, care ocupă a doua poziţie în acest clasament. Interesant este faptul că Huawei, producătorul chinez de echipamente de reţelistică şi telecomunicaţii, a ocupat o poziţie surprinzător de bună în Republica Moldova (aproape 6% din paginile vizualizate pe telefonul mobil), care constituie o caracteristică specifică a pieţei.

Urmând tendinţele din celelalte ţări acoperite de studiul gemiusTraffic, iPad, având o cotă de peste 32% a paginilor vizualizate pe telefonul mobil (conform datelor gemiusTraffic pentru luna mai 2012), a ajuns pe prima poziţie în topul celor mai populare dispozitive mobile, în rândul utilizatorilor moldoveni de Internet. Totuşi, poziţia de lider deţinută de tableta reprezentativă a Apple, a înregistrat un declin vizibil în ultimele trei luni (februarie – mai, 2012), pierzând 5.3 pp. iPhone, pe de altă parte, primeşte din ce în ce mai multă atenţie din partea utilizatorilor moldoveni de Internet, şi se estimează că va reprezenta dispozitivul mobil preferat de moldoveni în viitorul apropiat. Interesant este faptul că al treilea cel mai popular dispozitiv mobil din Republica Moldova, în luna mai 2012, a fost telefonul inteligent oferit de Huawei – U8650, care a depăşit cel mai periculos competitor pentru iPhone – Samsung Galaxy S II, dar şi tableta Samsung GT-P7500.

Ranking.md este deja al 17-lea site de profil, lansat de Gemius, agenţia de cercetare digitală aflată pe primul loc în regiunea EMEA. Serviciul gemiusRanking din Republica Moldova a fost obţinut prin proiectul de cercetare gemiusTraffic. În afară de Republica Moldova, gemiusRanking service este disponibil pentru Belarus, Bulgaria, Croaţia, Cehia, Danemarca, Estonia, Ungaria, Lituania, Letonia, Polonia, Rusia, Slovacia, Slovenia, Turcia, Ucraina, dar şi pentru Orientul Mijlociu şi Nordul Africii.

Pentru mai multe informaţii despre piaţa de Internet din Republica Moldova, vizitaţi ranking.md.

Despre BATI

Biroul de Audit al Tirajelor şi Internetului din Moldova (BATI) a fost înfiinţat ca o organizaţie tripartită de către industria de media si publicitate din Moldova, cu obiectivul de a oferi un etalon unic şi credibil pentru vânzarea de publicitate. Obiectivul ulterior al BATI este de a îndeplini rolul unei părți in monitorizarea pentru un comportament media si de publicitate corect.

Despre Gemius

Gemius este o agenție internatională de research, liderul cercetării despre și pe internet din Europa. Inființată în Polonia, Gemius și-a extins granițele în regiunea EMEA și desfașoară operatiuni în mai mult de douazeci de piețe. Compania este pionierul metodologiei hibrid de măsurare a audienței online, integrand atat paneluri de consumatori cat și cercetare avansata site-centric, oferind media-plannerilor rezultate de o înaltă credibilitate (gemiusAudience). Oferă de asemenea solutii de cercetare profesioniste, servicii de analiza și consultanța variand de la studii site-centrice si user-centrice pană la cele mai avansate instrumente de studiere a comportamentului utilizatorilor anumitor siteuri web (gemiusTraffic), profilare socio-demografică a audientei (gemiusProfile), calitatea folosirii paginilor WWW (gemiusUsability) și eficacitatea campaniilor de publicitate online (gemiusEffect). Gemius realizează de asemenea cercetari bazate direct pe cerințele clienților (gemiusAdHoc). Pe langa serviciile de ceretare menționate mai sus, Gemius oferă studii despre comportamentul utilizatorilor care vizionează conținut multimedia online (gemiusStream) și un instrument de măsuratori imediate si prezentare a tuturor click-urilor făcute de utilizatorii unui website (gemiusHeatMap). 

Sursa: itmoldova.com

Categoria: Noutăţi TIC în Republica Moldova Cuvinte-cheie: SMTAI, Republica Moldova, Internet, Gemius, cercetare digitala, BATI
Ultima actualizare:  19-06-2012 11:27:54
Sursa: