„Un guvern orientat spre cetăţean trebuie să presteze informaţii şi servicii cetăţenilor săi într-un mod care să nu presupună ca cetăţenii trebuie să cunoască structura birocratică a guvernului. În acest sens, Guvernul trebuie să menţină imaginea de profesionalism şi să garanteze corectitudinea informaţiei prezentate online.” Acesta este unul dintre pilonii cheie în analizarea prezenţei autorităţilor publice în rețeaua de internet, prezentate sub forma unui raport pregătit de Centrul de Guvernare Electronică, în vederea pregatirii reorganizării paginilor web, conform Hotărârii Guvernului nr. 188.
Iniţiativa de reorganizare a prezenţei online a instituţiilor are în vedere eficientizarea, securizarea şi axarea pe cetăţean a paginilor web ale autorităţilor publice. Pentru îndeplinirea acestui obiectiv se vor crea şabloane comune de design şi un ghid pentru crearea şi menţinerea paginilor web. Raportul de inventariere a paginilor web ale autorităților publice centrale reprezintă fundamentul de pornire în pregătirea noilor versiuni de website.
În cadrul raportului au fost inventariate şi analizate website-urile guvernamentale din Moldova, ţinând cont de aspecte tehnologice, de design, conţinut şi procese. Pentru realizarea analizei au fost utilizate două abordări:
Pentru realizarea analizei, echipa a organizat o serie de consultări cu peste 70 de reprezentanţi ai ministerelor şi ai altor autorităţi publice centrale, care au avut loc în perioada mai-iunie 2012. În prezent, echipa Centrului de Guvernare Electronică şi Centrul de Telecomunicaţii Speciale elaborează şablonul de design comun şi pregătesc platforma comună de administrare a paginilor web. În prezent sunt în curs de pregătire versiuni îmbunătăţite ale unor website-uri pilot aparţinând autorităţilor publice centrale. Printre acestea se numără Poliţia, Centrul pentru Drepturile Omului şi Agenţia Rezerve Materiale dar şi o serie de ministere precum Ministerul Sănătăţii, Ministerul Tineretului şi Sportului şi Ministerul Agriculturii şi Industriei Alimentare.
Proiectul de reorganizare a website-urilor autorităţilor publice a fost demarat în scopul realizării Programului strategic de modernizare tehnologică a guvernării (eTransformare), aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.710 din 20 septembrie 2011 şi a Planului de acţiuni pe anul 2012 pentru implementarea Programului strategic de modernizare tehnologică a guvernării (e-Transformare), aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr.44 din 26 ianuarie 2012.
Descoperiţi principalele concluzii şi recomandări ale raportului prezentat de Centrul de Guvernare Electronică aici.
Sursa: itmoldova.com